onsdag 17 mars 2010

Om Mello

Jag har alltid älskat Melodifestivalen, för att det är så trevligt och fest-igt. I år har jag inte hyperventilerat som vanligt, men ändå följt hela spektaklet. Bästa låten för min del var "Underbart" med Kalle Moreus & Orsa Spelmän. Några andra jag tyckte om var Jenny Silver och Anders Ekborg. I finalen hejade jag på Darin. Han är ju en av de bästa artisterna vi har i Sverige. Jag gillade även Salems lyckopiller till låt som hade varit cool att skicka ut i Europa. Här är mina finalpoäng:

12p. Darin
10p. Salem
8p. Peter J (sjöng bäst i världen)
6p. Andreas J
4p. Timotej
3p. Anna B
2p. Ola
1p. Pernilla
0p. Jessica
0p. Eric S-aa

Jag ser fram emot ESC, även om Sverige förmodligen kommer att floppa - jag bryr mig inte. Jag bryr mig bara om balkan-ballader och fransk jazzpop. Tan Pis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar