fredag 14 juni 2013

It's never easy

Plötsligt minns jag kvällspromenaderna i Uppsala då jag nästan alltid lyssnade på Carla Bruni. All musik man lyssnar på under olika skeden i liven kan göra mig sentimental. Just nu lyssnar jag på Molly Johnson för hon påminner mig om Amy. Men när jag gick på Stockholms universitet lyssnade jag mest på Elliot Smith, Nico och Nick Cave. Då gillade jag röda tapeter och speglar med guldramar.

You're perfect when you're dead.

Jag vill blogga en lista över mina 3 favoritinledningar av skönlitterära verk. (The Great Gatsby, The Bell Jar och Orlando). Jag vill också göra en liten egen bok-kanon. (Böcker jag tycker att alla borde läsa). Typ:
- Joan of Arc av Mark Twain
- Jane Eyre av Charlotte Bronë
- Gösta Berlings Saga av Selma Lagerlöf

Sen vill jag även skriva ner en önskelista för Sherlock säsong tre. (!) Kommer. Men nu får ni ursäkta mig, jag ska gå och se Jeremy Brett skådespela med sitt ansikte.

Dagens låt: Jesse Palter - It's Not Easy Being Green

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar