söndag 18 januari 2015

Om Bodil Mamsten dör, dör jag

We don't read and write poetry because it's cute.

Jag vill inte glömma den lilla flickan som skrev ett hjärtgripande julkort till mormor. Jag vill inte glömma Alannah Robins utställning. Jag vill inte glömma träden på djurgården. Athena Farrokhzad. Utsikten över Helsingfors. Blå Hyacint. Jag kommer nog inte att glömma i första taget hur mina rosor såg ut i rabatten när det nyss slagit ut, eftersom jag har fotografier. Jag vill minnas 2014.  I will remember you, will you remember me.

Nyårslöften
Titta på mer skräckfilm
Klippa håret
Poesi!
Vara snäll mot mig själv och andra
Krama hunden

2015
Bästa tv-serien: True Detective & Hannibal
Bästa filmen: Grand Budapest Hotel (& A Most Wanted Man)
Bästa boken: Julie Otsuka, When The Emperor Was Divine (& Muminvärlden och Verkligheten)
Bästa albumet: Tony Bennet & Lady Gaga, Cheek To Cheek
Bästa låten: First Aid Kit My Silver Lining
Bästa tv-spelen: Dark Souls 2, This War of Mine, The Last of Us DLC

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar