tisdag 28 juli 2009

Wizard angst

Sådärja, nu har jag till slut sett Harry Potter & The Half-Blood Prince, efter många om och men. Jag är ju ett stort HP nörd-fan, men har på sistonde tappat intresset. Jag gillar inte helt hur historien utvecklar sig. Men jag ska inte klaga, filmen var jättebra. Mörk, deprimerande och sorglig. Albus död gjorde mig ledsen (han är bäst ju). Luna Lovegood var ashäftig - Evanna Lynch ftw. Ginny Weasly var också bra, och Tom Felton som Draco! (snyft!) Och stackars Severus Snape. Ack ack ack, måste det vara så synd om alla, JKR? Nu vill jag se nästa film genast, tack.
Betyg: 4 av 5. Bäst eller näst bäst efter OOTP.



HARRY:
Spell I've never used before!
DRACO:
--Bloodgush--
HARRY:
...... Oh shit.

En annan bra film jag har sett och kan rekommendera är The International. Hur bra som helst om man gillar sån slags film (typ Michael Clayton). Jag måste se den igen! Betyg: 5 av 5.

I helgen gick jag på café Linné i Uppsala efter tips från min syster. Übergod passionscheeskace med glass eller grädde. Jag blir glad av sånt.

Nu ska jag ut och jogga i solen. Sen ska jag in och baka kvällsfika (morotskaka). Hurra.

Dagens låt: Anna Järvinen - Social kompentens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar