tisdag 15 september 2009

Wow, min arm smulades sönder!

I watch Spongebob Squarepants like it's nobodys business.

Hej! Jag tycker att Regina Spektors låt Lauging With är väldigt bra, och jag gråter lite när jag hör den. Fast jag inte riktigt vet vad den betyder så tänker jag att det är lätt att vara ödmjuk när man inte har någonting och är sjuk eller håller på att dö, och sen dör och inser att man är ensam. Typ.

No one laughs at God in a hospital
No one laughs at God in a war
No one’s laughing at God
When they’re starving or freezing or so very poor
No one laughs at God on the day they realize
that the last sight they’ll ever see is a pair of hateful eyes


Willy Kyrklund
. 1921 - 2009.
En underbar författare finns alltid.

Jag söker jobb, söker jobb, söker jobb. Det är inte lätt i dessa tider. Det är inte lätt för mig i någon tid, men speciellt inte nu. Varje tjänst får flera hundra miljoners sökande och de med erfarenheter väljs före de med utan.
I dessa tider borde man plugga istället och få studiebidrag... Men tyvärr.

Time Is On My Side. Yes It is.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar