tisdag 3 november 2009

You're evil like a hobbit

Jag ska bli en morgonmänniska, gå upp i gryningen samtidigt som solen. Vad lång dagen skulle bli! Jag kan hitta inspiration i böcker och bloggar, och i filmens underbara värld. I går såg jag Into the Wild med Emile Hirsch. Vilken suberbra film och vilken fantastisk historia. Tänk att bo på en buss mitt i skogen i Alaska, det vore en dröm. Den filmen var verkligen snyggt gjord, den får minst 4 av 5 organiska äpplen i betyg. På sistonde har jag försökt komma på någonting bra med vårat sätt att leva här i väst. Det skulle väl vara musiken, filmen, konsten. Sen så har jag alltid varit en storstadsmänniska och får lätt lappsjuka till och med i Uppsala.

Här kommer en lista över mina favorit skräckfilmer så här efter Halloween:
1. The Descent
2. The Village
3. Ils
4. The Exorsism of Emily Rose
5. The Cell
6. Dark Water
7. The Cube
8. House on Haunted Hill
9. 28 days later
10. Signs

I går åt jag årets första Lussebulle. Den var sjukt mumsig.
Dagens låt: Tori Amos - Snow Cherries from France

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar