torsdag 31 december 2009

Dödsrycket

Vad hände 09? Jag såg ca 50 nya filmer och läste ca 20 nya böcker. Tittade en hel del på engelska paneltv-program och lyssnade på p1. Gjorde inget speciellt i övrigt. Ganska tråkigt - minns inte hälften. Säkert 100 koppar kaffe, nästan 100 sidor magisteruppsats i biblioteks- och informationsvetenskap.

00-talet var min ungdomstid, 15-25. Nu börjar vuxenlivet. Jag ska bli tant.
Att sammanfatta 00-talet är som att sammanfatta mitt liv. Hur gör man det utan att få moralpanik? Jag minns Håkan Hellström, studenten och universitetstiden. Jag har inte rest så mycket. I framtiden ska jag resa mer.

Nyårslöfte:
- skaffa jobb
- läsa supermånga böcker
- springa vårruset el. liknande

Jag såg att Fredrik Strage listade de bästa svenska låtarna från 00-talet.
Här är mina bästa låtar med svenska artister från 00-09:
- eldkvarn - blues för bodil malmsten
- the knife - heartbeats
- mattias alkberg bd - politix
- ebba forsberg - daybreak
- håkan hellström - precis som romeo
- anna ternheim - shoreline
- the soundtrack of our lives - nevermore
- kent - romeo återvänder ensam
- hästpojken - caligula
- the tough alliance - making it happen
- frida hyvönen - dirty dancing
- raymond & maria - min pappa


Gott slut.
Gott nytt år, Happy new year and skål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar