söndag 21 februari 2010

Mutter Courage und ihre Kinder

Jag såg Mor Courage och hennes barn + barnkorståget av Bertold Brecht på Orionteatern igår. Senast jag var på teater var på Tolvskillingsoperan som ju också är Brecht. Han är verkligen fantastisk. Pjäsen var jättebra och min syster är med i barnkorståget så jag fick gå billigare. Jag ska nog läsa Mor Courage en gång till nu när jag sett pjäsen.

Jag är inte trött på snön det minsta, jag tycker att det är vackert och lugnande. Inte ens den bitande kylan stör mig - men jag är lite sur över att jag inte kan jogga och träna till vårruset. SNÖPANIK.

Marcus Hellner ser ut som Zach Roloff i Little People, Big World när han ler. Eller så har jag bara tittat för mycket på Travel & Living.

Hemmagjorda linsbiffar & fruktsallad är gott, till söndagsbruch.

Dagens låt: Jaques Brel - Ne Me Quitte Pas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar