söndag 20 juni 2010

Will never marry

Jag tänkte att det skulle bli trevligt med bröllop nu när Sverige inte är med i VM, men jag mådde mycket illa hela dagen. Kan bero på att Byggare Bob har satt plast för mitt fönster så allt utanför blir smutsigt. Verkligheten är suddig, som en metafor för livet. Kan också bero på "ska kungen föra fram Viktoria?-debatten", eller bröllop i största allmänhet. Jag tror på kärlek, men jag känner att den måste få vara mindre påkostad. Som till exempel min kärlek till Mark i So You Think You Can Dance från säsong 4. Den är gratis. Jag blir stressad av pinsamma och dyra ceremonier. Jag får myror i kroppen och går timmeslånga promenader utan mål. Konservativa, anti-feministiska traditioner får mig att vilja hyperventilera i en papperspåse. JKHNFGHJKNJHGTFGRJKNHGGGGHT. Påminner mig om något avsnitt av The West Wing där någon (Toby? Josh? Potus?) redogör för betydelsen av symbolism på ett bra sätt, men allt är suddigt.

And as it comes around to your place, at 5 AM,
wakes you up and it laughs in your face.

När jag gifter mig (se titel), vill jag att Agnes och Björn Skifs sjunger på mitt bröllop. Den perfekta kombinationen av idol och tradition - den som kom på den kombon är genialisk. Alternativt Lisa Nilsson.

Dagens låt: Kate Nash - We Get On

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar