torsdag 13 september 2012

I don't like cricket

Jag måste sluta klaga på att jag inte läser tillräckligt mycket litteratur. Mitt minsta problem.

Om jag skaffar en hund ska han heta Chet. Om det är en hona, Päivi.

Har jag missförstått det där med hen eller? det är väl inget begrepp för queer-personer utan ska väl användas när könet på personen är irellevant eller möjligtvis okänt, istället för vederbörande eller typ "den personen". Jag gillar vederbörande, kan vi inte återinföra det. Jag har försökt återinföra vederkvicka, det går bra (jag använder det ofta) men jag har en alldeles för liten personkrets. Semantik är roligt och intressant, men svårt att fördjupa sig i utan att drunkna i existentiell ångest.

Vad jag egentligen skulle blogga om var mina tre favoritböcker. 1. The Bell Jar, 2. Specal Topics in Calamity Physics, 3. The Secret History. Men det får bli nästa gång.

Dagens låt: Chet Baker - But Not For Me

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar