söndag 10 maj 2009

När mitt mästerverk blir klart

Söndag. Slappar i lägenheten. Försöker slå rekord i antal "Whose Line Is It Anyway? (us)"-avsnitt det går att se på en dag. Jag tror jag är uppe i över 15. Jag fnittrar så mycket att jag får ont i käkarna och överläppen fastnar i tandköttet. I dag har jag lyssnat på Ebba Forsberg & Mikael Wiehes svenska tolkningar av Bob Dylan. Spanska stövlar. I morgon ska jag lämna in min masters uppsats. Här är en liten del av Abstractet.


Abstract
The main purpose of this master thesis is to explore Internet regulations in Swedish public libraries today. The different regulations and restrictions of the Internet that is the focus of the thesis are time limits, age limits, log-ins, rules and Internet filtering programmes. A survey to public libraries all over the country was conducted and answered by 66 people. The theories that are used to analyse the result are mostly theories of Intellectual freedom.



Senare i veckan ska jag åka till Stockholm och titta på min systers slutföreställning på sång & teaterlinjen i Hallonbergen. Titta på ESC. Patricia Kaas for the Win. Jag tycker också väldigt mycket om Bosnien & Hercegovinas balkan-ballad. Jag är svag för sån musik. Annars är det ganska ointressant numera.

Dagens låt: Smashing Pumpkins - Bring the Light

Min bror säger att han inte gillar Smashing Pumpkins. Fast han har bara hört en låt.

3 kommentarer:

  1. Du är klar? Grattis! Det borde jag också vara snart.

    SvaraRadera
  2. Tack! men jag ska inte ropa hej ännu...
    vad handlar ditt om?

    SvaraRadera
  3. Innehållsbaserad bildsökning, att automatiskt kunna välja ut ett litet antal representativa bilder ur en större samling :)

    SvaraRadera