söndag 9 augusti 2009

Om du vill dö, så åk till Torre Annunziata

Nej. Det är inte Ola Salo eller Sebastien Tellier som pryder bannern högst upp på min blogg. Okulturella svin. *förfärad*

Jag är ensam med Timo i Stumsnäs, Dalarna och tänkte att jag skulle blogga. Men om vad? Om att jag önskar att jag skulle fortsätta plugga till hösten som jag brukar? Om hur mycket jag älskar Bodil Malmsten eller om hur jobbigt varm sommaren har varit de senaste dagarna? Jag har skrivit en lista över saker jag ska skaffa så fort jag börjar tjäna lite egna pengar och inte lever på bidrag, mest saker till lägenheten - som nya gardiner och nytt porslin. Jogging är ångestdämpande sägs det. För mig stämmer det till viss del. På med skorna ut och spring bort paniken och stressen. Jag har blivit bättre på att jogga nu. Joggar en liten slinga varje dag och det känns bra, fast plågsamt. Kate Bush i mp3n hjälper mig sista biten.

I know you got a little life in you yet
I know you got alot of strenght left


Sugit bredband i skogen. Nästan inga kanaler på tv. Jag lyssnar på radio och läser böcker. Har fått lusten till svensk prosa tillbaka tack vare Maja Lundgren. Jag läste Pompeji i gymnasiet och tyckte mycket om den. Nu lite sent om sider har jag börjat på Myggor och Tigrar. Jag älskar den hittils. Tack Maja. Kärlek kärlek kärlek.

Dagens filmtips: Kenny Begins
Dagens låt: You Should Have Been Nice To Me med Morrissey (En underbar snyftlåt som får mig att önska att jag någon gång varit olyckligt kär...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar