torsdag 8 oktober 2009

All I want to do is: gob on you

Assia Djebar
Thomas Pynchon
Herta Müller

Dessa tre namn står i min handflata. Jag skrev dem i går natt eftersom de verkade intressantast av de författare som stod på listan över Nobeltippade. Jag trodde inte att nån av de skulle vinna... och kom på att jag helst ville ha en engelskspråkig författare eftersom jag är besatt av det engelska språket nu för tiden. Herta Müller vann och det verkar vara ett bra val. Tack akademien. Men jag har tyvärr inte med mig mitt Tyresö lånekort, så jag måste åka till Haninge eller Uppsala om jag ska låna något. Men först ska jag läsa Thomas Manns Buddenbrooks tillsammans med bokcirkeln i P1. Den var utlånad överallt så jag har köpt den för 90 kronor på adlibris. Yay för storpocket.

Kolla in den här trailern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar