fredag 23 oktober 2009

Måste, måste födas

Två personliga favoriter har blivit nominerade till augustpriset, Eva Adolfsson och Ann Jäderlund. Jag får nostalgiska känslor. När jag skrev min C-uppsats i littvet med inriktningen Genus och Modernism använde jag mig en hel del av Eva Adolfssons läsningar av Birgitta Trotzig. Jag fick även läsa bland annat Ann Jäderlund på den kursen som hölls av Carin Franzén (som skrivit tre bra böcker med feministiska och psykoanalytiska perspektiv). ÄLSKA (och sakna).

Annars mår jag inte bra. Jag lyssnar på Iron & Wine och undrar hur jag ska kunna försörja mig själv när jag har såna problem med att hitta jobb samt problem med att engagera mig eller bry mig. Men hösten gör mig på bra humör igen. Ljus, kyrkogårdar, skräckfilm, mjuk musik, promenader, titta in i fönster där folk bor och har mysigt. Jag måste, måste se den här filmen, jag älskar A Christmas Carol. Gott Mod!

Dagens låt: Iron & Wine - Boy With a Coin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar