fredag 21 maj 2010

It's the ultimate freeroll!

Hej peeps! Var ska jag börja? Jag är fylld av bloggmaterial.
Jag antar att jag ska börja med det viktigaste: Lost-final på Söndag! Nej, jag skoja. Jag har fått jobb! Det är allra viktigast och oerhört kul. HURRA för mig. Inget "riktigt jobb", men ett tre månaders lyft med aktivitetstöd. Alltid nåt, erfarenhet och pengar. Biblioteket är Kungliga Skogs- och Lantbruksakademiens Bibliotek som ligger vid Rådmansgatan. Det är jättefint, luktar gott och personalen verkar supertrevlig. Det jag ska göra mest är registrera i LIBRIS, något jag är van vid eftersom jag gjorde det typ mestadels av min praktik på Karin Boye. Så jag måste öva lite på min ämnesords-kunskap och SAB innan jag börjar i Augusti. Det verkade nog som jag inte kunde någonting när jag var där men jag försäkrade dem om att allt skulle komma tillbaka till mig så fort jag sätter mig in i det.

Snart är det dax för vårruset, Sara och jag springer ca 3 km varje dag. Vad jag hatar är värmen som varit de senaste dagarna. Jag kan inte sova om nätterna och får solsting. UÄK! Jag längtar till hösten sfm.

Övriga kul grejer:
KATE PLUS 8 börjar 6 Juni! WOOOOOOT! omgomgomg, lyckoträff. Jag älskar det programmet och jag har saknat barnen. Om det funkar ska Sara hjälpa mig att klippa ihop våra favoritögonblick från de 5 första säsongerna, håll till godo. *happy Aaden dance*

Neil Patrick Harris var i det senaste avsnitt av Glee. Plus att han blev framröstad #1 i år igen på gaysiten Afterelton.com's Hot 100 lista. Lätt värt det.

Nu måste jag gå ut på promenad innan det blir för sent. Jag har bakat världens godaste kolasnittar á la värsta Café. Mums. Jag postar receptet sen.

Dagens låt: Neil & Matthew - Dream On

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar