måndag 8 juni 2009

Pella flyttar in

Jag var uppe till kl. 8 i morse och tittade på live streamad poker från the world series, det var kul. Såklart vann Daniel Negreanu inte, men han blev tvåa. Jag blev väldans besviken. Jag sov till 14. I går hjälpte jag till att rösta in två piratpersoner i europaparlamentet. Tack vare Jan Guillou och Johan Hakelius. Inte bara dom, jag är ju väldigt intresserad av upphovsrättfrågor och frågor som rör internet i allmänhet och det känns alltid så tråkigt att folk som inte vet någonting om fildelning pratar om det. Men jag kunde lika gärna ha röstat på MP eller V. Eller FI, som jag röstade på i förra riksdagsvalet men som tyvärr kändes lite som en bortkastad röst, även om man inte ska tänka så. SVTs valvaka sög ganska jättemycket. Ändå satt jag och tittade på den hela kvällen istället för att se Söndagsparty med Håkan H. Jag ville se hur det gick för SD. Jag föraktar alla som röstar på dom. Sen på nationaldagen så förlorade Sverige mot DK och Sydafrika känns lika långt bort som det är geografiskt. Ett VM utan världens bästa spelare? Tråkigt.

Jag har inget mer vettigt att skriva. Jag bara gnäller som en gnällis.

dagens låt: Jin and Juice med Snoop Dogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar