torsdag 25 juni 2009

Stockholm, the heart of the world

Heldag i Sthlm i går. Gick på mitt favoritcafé, sprejade nya SJP parfymen på pappersremsor från Åhléns, köpte milkshake och bara hängde. Sen gick jag och min syster på Morrissey konserten på kvällen. Det var trevligt. Jag saknar Stockholm. Det känns som jag varit otrogen med Uppsala. Förlåt. Uppsala suger. I jämförelse. Tänk om Stockholm verkligen är världens hjärta? Det borde vara sant eftersom MOZ sa det. Ganska lamt och tråkigt hjärta i så fall. Jag hade tippat på Afrika. Johannesburg eller så. Eller möjligtvis Athen?
Konserten var i alla fall superbra. Förbandet Doll & the Kicks var kul. Och Morrissey lät bra som vanligt. Mina favoriter var: I'm Throwing My Arms Around Paris, och One Day Goodbye Will Be Farewell.



Time grips you slyly in its spell.
So grab me while we still have the time.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar